Ærespris 2021

Publisert av Claes Petersen den 04.11.22.

Lionsklubben i Vang deler år om annet ut en ærespris til en person eller en organisasjon. Denne gangen falt valget på Gudbrand Skraastad.

Gudbrand får denne prisen for sin utrettelige innsats for alle skiinteressert både i Vang og landet for øvrig. Han har lagt ned en enorm innsats i Vang Skiløperforening fra 1986 og til dags dato. Gjennom sin dugnadsinnsats som tilrettelegger, arrangør, hovedansvarlig, vertskap for Kongen og mange andre oppgaver for ulike arrangementer i Vang. Dette har vært landsrenn, hovedrenn, norgesmesterskap og reservearena for Holmenkollrennet  for å nevne noen. Han har i tillegg hatt tillitsverv i skiløperforeningen, nå som leder de siste 14 årene.

Når det er en person som mottar æresprisen må pengebeløpet på kr. 50 000 gis videre til en forening, organisasjon eller et lag, og det er ikke å legge skjul på at pengene vil tilfalle Vang Skiløperforening. Kanskje det blir en del av det nye rulleskianlegget som planlegges på Gåsbu.