Ærespris John Østvang 2011

Publisert av Claes Petersen den 07.11.22. Oppdatert 18.12.22.
HAMAR: - Mmm, dette er veldig behagelig, fastslår John Østvang der han sitter i godstolen på Finsalsenterets eget spa- og sanserom, en dus, delikat, og fredfull oase fylt med behagelige dufter, roseblader og stearinlys.ÆresprisAssistent Sara Rasol masserer skuldre, nakke, hender og fingre mens Østvang høster heder for å ha fått i stand rommet.Det var nemlig slik at Østvang fikk en ærespris av Lions club Vang. Med æren fulgte 25.000 kroner som Østvang skulle få bruke på et veldedig formål. Og Østvang behøvde ikke tenke seg lenge om. Som leder for Finsals venner, rakte han raskt sjekken til Finsalsenteret.Hvile segAvdelingsleder på avdeling A, Nina Mikkelsen Indbryn, er svært takknemlig og tror både brukere og ansatte vil nyte godt av det nye tilbudet.Her kan de bade, stelle negler, få massasje, eller bare sitte helt i ro og hvile til beroligende lyder og lav musikk som siver ut av høyttalerne.- Har de ansatte tid til å bruke sparommet?- Vi kommer til å oppfordre dem til å ta seg en halvtime av og til. Jeg ser for meg at mange kommer til å gå inn her og hvile seg og puste ut i fem minutter når de trenger det, sier avdelingsleder Indbryn.