Frelsesarmeen

Publisert av Claes Petersen den 07.11.22.

Som kasserer i klubben kan han opplyse at de også i det rare året 2020 bidrar med 250.000 kroner til lokale, nasjonale og internasjonale formål.

Populært loppemarked

Hovedinntektskilden til Lions Club Vang er loppemarkedet på Kurud Mølle. Klubben med 34 medlemmer tar også på seg å rydde etter dødsbo.

– I år har det vært et litt spesielt år for loppemarkedet, men vi har forsøkt å være kreative. Vi har hatt litt salg gjennom Facebook, og vi har også hatt loppemarked der folk har meldt seg på på forhånd slik at vi slapp inn 15 om gangen. Vi har jevn tilgang på lopper så det er greit å få solgt litt, sier Knut Vidar Lund. Klubben vil gjerne ha med nye medlemmer som kan ta i et tak.

Mange prosjekter

Rundt halvparten av bidragene fra klubben går til lokale tiltak. I år ga klubben 100.000 kroner til ny minibuss på Klukstuen.

Klubben har også bidratt med penger og innsats for å utbedre naturstien på Gåsbu.

Når prosjektet står ferdig på forsommeren, blir det nye benker, bålpanner, vegen er utbedret og infotavlene blir skiftet ut.

Lions Club Vang har satt av 75.000 kroner til prosjektet.

Medlemmene har også gått inn med penger og arbeidsinnsats for å sette i stand et hus med oppholdsrom på Elverhøy Bofellesskap.

Lions Club er også involvert i undervisningsopplegget «Mitt valg».

Nasjonalt har klubben gått inn med penger til Lions førerhundskole, samt ulike leirer for barn og ungdommer med fysiske og psykiske begrensninger.

Klubben støtter også flere internasjonale tiltak. Blant annet er det gitt penger til brønnboringsprosjekt i Afrika, og de er også involvert i et øyehelseprogram.

I tillegg støtter klubben et barnehjem i Øst-Europa, og gir også bidra til Leger Uten Grenser og til TV-aksjonen.